TEMATY ZAJĘĆ

26 czerwca 2016

Przykładowe tematy warsztatów.

Temat: Mozaika inspirowana sztuką bizantyjską, z wykorzystaniem złotego koloru.

Opis zadania: Wspólne oglądanie zdjęć, prezentujących mozaiki sztuki bizantyjskiej, m.in. z kościoła Haghia Sophia, rozmowa na temat symboliki złotego koloru. Wykonanie szkicu do własnego projektu mozaiki, a następnie wyklejenie wybranego przez siebie motywu kawałeczkami kolorowego papieru i uzupełnienie tła złotym kolorem.


Temat: Taniec – inspiracja baletnicami Edgara Degasa, technika: pastel

Omówienie prac Edgara Degasa oraz jego sposobu wykorzystywania techniki pastelu do malowania tancerek. Oglądanie wydruków zdjęć baletnic, obserwowanie sylwetki w ruchu, próba przeniesienia wybranej pozy na papier i stworzenia własnej, dynamicznej kompozycji.


 Temat: Wycinanka z dwóch kolorów dopełniających się

Opis zadania: Rozmowa na temat koła barw, wyjaśnienie pojęć:kolor podstawowy, pochodny, dopełniający się.

Wybór jednego z trzech zestawów kolorów dopełniających (czerwony – zielony/fioletowy żółty/pomarańczowy/niebieski); tworzenie wycinanki, w której jeden kolor jest tłem, a drugi tworzy rysunek; Obserwacja efektu, jaki daje zestawienie najbardziej kontratujących ze sobą barw: kolory podbijają się, sprawiają wrażenie ”świecenia”.


Temat: Łuk triumfalny

Opis zadania:  Oglądanie zdjęć i wspólna rozmowa na temat łuków triumfalnych, znajdujących się w Rzymie oraz w Paryżu, krótkie przybliżenie celów historycznych. Obserwacja elementów, z jakich zbudowany jest łuk triumfalny, a następnie tworzenie monumentalnych prac – własnych łuków triumfalnych, inspirowanych obejrzanymi zdjęciami. Praca zespołowa.


Temat: Pejzaż. Neoimpresjoniści i pointylizm

Opis zadania: Omówienie prac Georga Seurata, przedstawiciela pointylizmu, objaśnienie techniki.

Malowanie pejzażu za pomocą barwnych kropek/kresek, na wzór ww. artysty, który w ten sposób budował całą przestrzeń obrazu. Obserwacja efektów pracy, w której barwne plamy i kreski, oglądane z pewnej odległosci, tworzą spójną i czytelną całość.